Äntligen! Välkommen till TV-Dagen den 11 november 2021

Mycket har hänt sedan vi träffades senast. Disney+ har lanserats, HBO har blivit Max och Amazon Prime Video har startat kontor i Stockholm.
Samtidigt har sportmarknaden blivit än mer uppdelad och antalet tv-serier skjutit i taket. Canal Digital och Viasat Consumer har blivit Allente och Telia har plockat in C More från TV4-huset. Och just det - vi har haft en isolerande pandemi att hantera.

I somras lämnade Bjørn Ivar Moen vd-rollen hos Allente för att ta över som vd för Telenor Sverige. Han ska nu leda Telenor Sverige tillbaka till tillväxt, skrev de i ett pressmeddelande. Bjørn Ivar Moen kommer till TV-dagen för att berätta om sina första tankar och intryck av den svenska branschen i allmänhet och om tv i synnerhet.

Årets paneldiskussion om drama, reality och annat innehåll besöks av Hanne Palmquist, vd för Filmlance och nordisk dramachef hos Endemol Shine, Axel Eriksson, VP Content på Discovery Sverige, och Åsa Sjöberg, innehållschef på TV4.

Efter att ha varit igenom en oförliknelig period är branschen nu tillbaka. Vad hände egentligen på marknaden under de gångna två åren? Aktörerna, konsumenterna, innehållet - och inte minst konkurrensen. Och hur ser det ut framöver? Som inledande talare under TV-dagen får vi lyssna på Marie Nilsson, vd för Mediavision.

Tidigare under hösten meddelade tv-veteranerna Josefine Tengblad, Sandra Harms och Line Winther Skyum Funch att de startar nya produktionsbolaget Nordic Drama Queens. Alla tre kommer till TV-Dagen för att berätta om gemensamma bolaget och det nytänk som behövs på drama-området.

Tengblad har bland annat ett förflutet som dramachef på C More, Winther har arbetat som CCO och producent på Yellow Bird och Harms som MD och producent på Miso Film.

Han var tillförordnad vd för Nent Group Sverige innan han blev vd för Viasat Consumer. I somras utsågs Jonas Gustafsson till vd för operatören Allente. Till TV-Dagen kommer han för att berätta om sammanslagningen av Viasat Consumer och Canal Digital, hur operatörens roll ser ut i dag och i framtiden i Norden.

Från MediaMonks kommer Nora Henriksson, Managing Director Nordics, för att tala om digital utveckling från OTT-perspektiv, samt fan-engagemang och second screen-upplevelse. Detta bland annat utifrån en fallstudie från ett av de största sport-eventen i världen.

Varmt välkommen!

Mathias Dahlström
chefredaktör TV-Nyheterna

070-565 67 75
mathias.dahlstrom@tv-nyheterna.se
Anmäl dig
DELA DENNA SIDA
Riktigt bra dag! Intressanta talare och härligt att träffa "alla" i branschen.
Anmäl dig
TALARE
Bjørn Ivar Moen
vd Telenor Sverige
Åsa Sjöberg
Innehållschef, TV4
Axel Eriksson
VP Content på Discovery Sverige
Hanne Palmquist
vd för Filmlance
Marie Nilsson
vd för Mediavision
Josefine Tengblad
Nordic Drama Queens
Sandra Harms
Nordic Drama Queens
Line Winther Skyum Funch
Nordic Drama Queens
Jonas Gustafsson
vd Allente
Nora Henriksson
Managing Director Nordics, MediaMonks
INFORMATION
Tid & Plats: Torsdagen den 11 november kl 09.00-18.00, Indio Studios, Hornstull strand 3, Stockholm
Pris: 5 990 kr, exkl moms.
Rabatt: Fram till den 20 oktober får du 700 kr i snabbhetsrabatt.
Kontakt: Mathias Dahlström, moderator och chefredaktör TV-Nyheterna, mathias.dahlstrom@tv-nyheterna.se, 070-565 67 75.
Dahlström Media AB
Kungsgatan 29, plan 4
111 30 Stockholm
info@tv-nyheterna.se
www.tv-nyheterna.se
Orgnr: 559329-2187